grönan idah!!!

hejsan hoppsan sry att jag inte skrivit på ett tag jag har inte haft tid :) jag har solat och badat heeeela dagarna... :D så lördags hade jag och min syrra först kareoke kväll xD sen kollade hela familjen p¨å vi hade iallafall tur med vädret igen xD jag har sett den förut men den va inte lika kul den här gången ... iaf och igår så kollade vi på allt flyter haha den va fett kulig :D och mammas typ gamla barndomskompis peter gardiner  va med i den: xD  och idah så ska jag åka till grönan med vanessa :D :D såå kuligt!!
ååh jag längtar såå till lägret näst nästa vecka!!! det ska bli såå kuligt spec med towwis!! <3333

tänkte oxå rekomendera nga böcker som jag läst nu hehe :) 

min syster min sorg 

Beth har en storasyster som är perfekt, i alla fall så är hon det i Beth ögon. Släkt och vänner berömmer alltid Janna som systern heter för att hon är så duktig i skolan. Strax efter det att Beth har fyllt 14 år får hon det hemska nyheten. Beth har leukemi som är en sorts blod cancer som är väldigt svår att bota. Beth rädsla över hur det ska gå med studierna och om kommer att överleva, tonar ner sig med hjälp av Eliot, en pojke på Beth avdelning för cancer sjuka barn. Eliot lider av en elakartad ben cancer, men bara efter några få veckor på sjukhuset blir Eliot snabbt frisk igen. Men Beth som kämpar sig genom den hemska cellgiftsbehandlingarna får snart reda på att dom inte har gjort någon nytta. Beth har fortfarande cancer, men nu ska hon bli skickad till Hope House ett sjukhus för barns som väntar på sina nya behandlingar. Beth ska genom gå 2 cellgiftsbehandlingar till. Men tyvärr inte dom heller hjälpt. Så Beths sista chans för att överleva nu är en ryggmärgs transplantation...


värsta bästa vänner

Zibby förstår inte alls att det är något fel på henne. Ändå hamnar hon på ett behandlingshem för att hon har bulimi. Nä, hon vet precis vad hon håller på med. Hon har allt under kontroll. När hon får en rumskamrat och upptäcker att denne är hennes värsta fiende, Lauren som går ihennes klass...men lauren har värre problem hon har anorexia och ser ut som en gående sticka..
efter ett tag börjar zibby förstå att hon faktskt behöver hjälp och hon och lauren kommmer varann närmare varje dag...


en spöklik känsla

Xandra är nyinflyttad i stan och har ett långt och ensamt sommarlov framför sig. hon skulle behöva en bästis.
när Xandra va liten hade hon en låtsaskompis som hette Flora Lee och plötsligt dyker minnet upp av Flora Lee igen. Xandra tror först att hon håller på att bli tokig av ensamhet, men men det händer verkliga underliga saker varje gång hon bär det mystiska halsbandet som Flora Lee sa va hennes... Hilary jobbar på pendelbåten som Xandra tar med sin mormor till ön Granville varje dag. Xandra hoppas att hon och Hilary kan bli kompisar. men hur ska det gå till om Hilary råkar ut för konstiga sakjer varje gång hon är i närheten av Xandra. Xandra vet inte,men en sak är säker: o, hon inte lyckas sätta stopp för vem-det-nu-är som gör livet surt för Hilary kommer Xandra få spendera resten av sommarlovet ensam.

Shakespeare och spinkiga ben



Elise  är 15 år och 185 cm lång. Så länge Elise kan minna så har folk skrattat, viskat och gett taskiga kommentarer om hennes längd. När hon dessutom förlorar sin bästa och enda vän så känner Elise sig ensamare än någonsin. Men då dyker den rolige, charmige och korte Shakespear upp, han verkar inte vara rädd vad folk ska tycka, inte ens rädd för hennes spinkiga ben. Men varför skulle han vara intresserad av henne? Det kan ju inte vara sant. Alltså ännu ett dumt skämt, eller?

det va allt för nu kanske bloggar ikväll om hur grönan va <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0